Over PraktijkTV

PraktijkTV is onderdeel van Ad Channel B.V. Met PraktijkTV narrowcasting verzorgen we signage voor een breed publiek in de zorg, met name bij Tandartspraktijken, Huisartspraktijken en vele andere disciplines en gezondheidscentra.

Ad Channel B.V. is in 2004 opgericht vanuit de gedachte dat narrowcasting vooral in apotheken van toegevoegde waarde kan zijn, aangezien men daar vaak moet wachten en er "iets interessants te melden is".
Hiertoe is Pharma Channel opgericht. Na een gestage groei in het aantal aansluitingen en de fusie met DK Interactive in 2011 zijn wij nu de trotse marktleider in de apotheken branche. Wij werken in een vast team van 6 medewerkers en daar omheen hangen allerlei partijen die voor ons mede de content, softwareontwikkeling, etc. verzorgen.

NB: Bij oprichting werd uitgegaan van een businessmodel dat ook leunde op advertentie inkomsten. Vandaar de bedrijfsnaam Ad Channel; Engels voor advertentiekanaal. In de loop der tijd is dat juist los gelaten omdat wij ons al snel realiseerden dat er een spanningsveld tussen advertenties en de "zich als onafhankelijk en deskundig specialist profilerende" apotheker kon ontstaan. De bedrijfsnaam hebben wij niet meer veranderd maar het moge duidelijk zijn waarom wij ons meer onder Pharma Channel of PraktijkTV profileren dan met onze bedrijfsnaam.

 

Met Praktijk TV en Pharma Channel narrowcasting kunnen we narrowcasting leveren in alle disciplines in de zorg. PraktijkTV en Pharma Channel zijn onderdeel van Ad Channel B.V.